miércoles, 12 de octubre de 2011

FIGUERES-L'ESCALA-FIGUERES

Bon dia:

Avui 12 d’Octubre hem decidit fer una sortida una mica diferent

Aprofitant que el dia havia de ser assoleiat a les 08 30 ens hem reunit els membres del amics del finalfeliç a l’Esclat, lloc força aprofitat per les nostres sortides.

Aquest cop hem estat en Marià, la Beth, en David Martí, en Jordi Puig i l’Albert Espinosa.

Després de preparar el estris hem agafat carretera en direció al Far de l’Empordà per tot seguit agafar la pista, per cert, molt ample, i anar en direcció a Torroella de Montgrí.

Sense arribar a aquesta població hem agafat de nou un trencant que ens ha dut fins a Vilamacolum i posteriorment a St Pere Pescador i atravessant el poble hem passat el pont que va en direcció als campings i la platja.

Hem agafat el carril bici i hem passat pel camping Rius primerament i després d’anar en direccióa l’Escala per carretera (carril bici) hem girat a l’esquerra on es troba l’avinguda que hi han més campings.

Hem arribat fins al final que ja ens trobem a la platja i hem girat a la dreta passant per davant el camping l’Àmfora i agafant una pista que va al costat de la platja hem passat per davant del Xiringuito i llavcors la pista ens ha fet passar per darrera en camping Aquàrius on hem tornat a la carretera que va fins l’Escala.

Allà hem seguit de nou pel carril bici i hem passat per davant la porta del camping Aquàrius i després pel camping Les Dunes.

Hem seguit carretera fins trobar de nou una pista que es troba al costat del camping Ballena Alegre i aquesta ens ha dut fins la platja de nou on hem hagut de atravessar un pont petit de ferro (peatonal). Aquí hem hagut de baixar de la MTB ja que hi havia molta sorra de platja.

Aquesta platja anomenada Cortal de la Vila és famosa perquè s’hi practica el nudisme i forma part de les platges de St Martí d’Empúries.

En aquest punt i després d’atravessar el petit pont de ferro hem anat seguit el petit passeig que passa per davant la platja principal de St Martí d’Empúries i tot seguit enfila pel camí-passeig pasant per davant de l’hotel de la mateixa població i arribem a la població de l’Escala on hem passat pels carrers antics de la població i llavors hem decidit anar a esmorçar a una granja-cafeteria.

L’esmorçar, per algú, ha estat quasi de forquilla i ganivet i després a la tornada entre el petit vent que bufava en contra i que la panxa era ben bé plena, aquesta s’ha convertit en un “lastre” a darrera la MTB.

Quan estàvem a punt de tornar ens trobem amb el company Xavi Serra i la seva familia que passejaven x l’Escala i ens han acompanyat una estona amb l’esmorzar.

Llavors cap a es 12 h hem decidit tornar pel mateix camí on entre l’Escala i St Martí ja hi començava a haver-hi força gent que anava cap a la platja o bé a passeig.

En comptes de passar per la pista dels campings, vora mar, hem decidit arribar fins a St Pere per carretera normal i després pista normal fins els Far.

En aquest petit poble hem repostat aigua en una fornt i arribant al recinte firal de Figueres ens hem separat cadascú a casa seva.

Per avui la temp ha estat molt bona amb calor i s’han fet uns 55 Km en total de planer.